Made in Graphic Adertising Agency London
Haftaiçi 9:00 - 18:00
Cumartesi - 8:00 - 14:00
Beylikdüzü Cd. No: 3, 34520 Beylikdüzü/İstanbul
Medicana İnternational Beylikdüzü
Paylaş:
BEYİN ANEVRİZMA TEKRARLAR MI ? 
 
Kapalı Beyin Anevrizma Ameliyatı mı ? Yoksa Açık Beyin Anevrizma Ameliyatı mı ? 
 
Beyin anevrizmaları endovasküler tedavisi yani kapalı beyin anevrizma ameliyatı uzun süreli kanamanın önlenmesinde etkilidir, tedavi sonrası anevrizmanın tekrarlaması açısından 10 yıllık takiplerde sonuçlar açık cerrahiye benzer bulunmuştur...
 
İntrakraniyal anevrizma beyindeki kan damarı içinde şişen ve kanla dolup taşan zayıf veya ince bir noktadır.. Sızıntı yapabilir veya yırtılabilir ve ölümcül bir beyin kanamasına neden olabilir... 
 
Endovasküler tedavi (kapalı beyin anevrizma ameliyatı)  1990'larda geliştirilen ve 2000'lerin başlarında intrakranial anevrizma tedavisinde kanıtlanmış bir tedavi haline gelmiştir. Endovasküler tedavide (kapalı beyin anevrizma ameliyatı)  koiller, bir mikro kateter vasıtasıyla kasıktaki bir kan damarı yoluyla anevrizmanın bulunduğu yere geçirilir. Koiller genişler ve daha fazla kanamayı önlemek için anevrizmada bir sızdırmazlık veya tıkanma sağlayan bir pıhtı oluşumuna neden olur... 
 
Endovasküler tedavinin (kapalı beyin anevrizma ameliyatının) ana avantajı , eskiden açık cerrahi ile tedavi etmekte zorlandığımız cerrahi olarak ulaşılması güç, kompleks yapıda ve dev anevrizmalarda etkinliğinin çok yüksek olmasıdır. Açık cerrahiye göre bir diğer avantajı da özellikle kanamamış yani tesadüfen saptanan anevrizmalarda, kafatası açılmadan yapılan bir girişim olduğu için iyileşme süresi çok kısadır, işlem sonrası hastalar 1 gün sonra taburcu edilebilir...
 
Peki kapalı beyin anevrizma sonrası anevrizmanın tekrarlama ihtimali var mı? Yeni çalışma için araştırmacılar, endovasküler tedavinin (kapalı beyin anevrizma ameliyatının)  anevrizma yırtılmalarını önlemedeki uzun vadeli etkinliğini araştırmıştır.. Tek bir merkezde endovasküler tedavi (kapalı beyin anevrizma ameliyatı)  ile intrakraniyal anevrizmadan 10 yıl sonra klinik muayene ve 3 Tesla MRA (MR anjio). Ayrıca, endovasküler tedaviden 10 yıl sonra takip edilen hastalarda kanama ve / veya anevrizma nüks oranını bildiren çalışmaları belirlemek için tıbbi literatürdeki sonuçları gözden geçirdiler... 
 
10 yıldan uzun bir süre boyunca takip edilen 129 anevrizma arasında, yüzde 12,4’ünde anevrizmada terarlama yani anevrizma içine yeniden kan dolumu olduğu gösterilmiştir. MRA'da eksik tıkanma ve beş yıl içinde geç tekrarlama için risk faktörleriydi. 2,902 anevrizmanın literatür taraması tam doldurulmamanın ve 10 milimetreden büyük anevrizmalarda, anevrizma  büyüklüğünün tekrarlama için risk faktörleri olduğunu göstermiştir. 
 
Sonuçlar, endovasküler tedavinin (kapalı beyin anevrizma ameliyatının)  uzun vadeli kanamayı önlemede etkili olmasına karşın, daha büyük anevrizmaları veya tam doldurulma olmayan anevrizmalarda,  10 yıllık takipler sonrası küçük bir grup hastada tekrarlama görülebilmektedir . 
 
Açık beyin anevrizma ameliyatı yıllardır uygulanan ve iyi bilinen bir yöntemdir. Beyin cerrahı kafatasında küçük bir açıklıktan mikroskop eşliğinde ilerleyerek anevrizma bulunan damar ulaşır ve anevrizma boynuna titanyum bir klip yerleştirir.  
 
Bu klip normal damarları korur ve anevrizma içine tekrar kan dolmasını engeller. Beyin kanamasının tekrarlama riskini önlemiş olur.  
 
Ameliyat öncesi beyin damarlarını daha iyi görüntülemek için beyin anjiografisi yapılır. Böylece anevrizma yerleştiği beyin damarı ve anevrizmanı şekli ameliyat öncesi tamamen ortaya konumuş olur.
 
Tüm bu bilgilerden ve tecrübelerimizden çıkan sonuç hangi yöntemin uygulanacağı hastaya ve anevrizmanın şekline ve hangi damarda yerleştiğine göre karar verilir.  
Randevu almak için lütfen iletişim bilgilerimizi kullanın.
17 Yorum
özlem

benimde beynimde iki tane anevrizma vardı sitent takıldı kapalı yapıldı ve şimdi tekrar dolum var risklimi sizce acaba teşekkürlet. SAYGILARIMLA...

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Ayla Ergul

8 yìl once açik anevrizma ameliyati olup cip takilan nisanlim 4 gùn ònce beyin kanamasindan hayatini kaybetti cok uzgunum tekrar neden boyle olabilir bunun aciklamasi varmì lutfen bilgi verirmisiniz cunku 2 gùn once cok tartistik kendimi suclu hissediyorum

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Gülay unal

Ben iki yıl önce beyin kanamasi geçirdim baloncuk ve BI damarlara yırtılma varmış iki tane stent yakıldı açık amaliyat oldum üstünden iki yil geçti doktor bunun olma sebebi sigaradan dedi ama canım çok istiyor tek yıl içiyorum bi sıkıntısı olurmu

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Hakim ceylan

Selam hocam ben 2 yil once anevrizma amelyati gecirdim ilkinde basarasiz ikincide basarali oldu bu aralar guzum zomluyor bide basimda hafif sizlama agri var tekrarlanmasindan korkuyorum ne yapmam lazim tsk

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Hakim ceylan

Selam hocam ben 2 yil once anevrizma amelyati gecirdim ilkinde basarasiz ikincide basarali oldu bu aralar guzum zomluyor bide basimda hafif sizlama agri var tekrarlanmasindan korkuyorum ne yapmam lazim tsk

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Akın Paşa

selam hocam ben 2 yıl önce açık anevrizma ameliyatı oldum.Son zamanlarda sert baş dönmeleri ve ince ince ağrılar başladı.Acile gittim bt çeķtiker,kanamam olmadığını söylediler tahlillerimde birşey cıķmadı ama ağrım ve ara ara baş dönmelerim devam ediyor.Ben ne yapmalıyım? aynı zamanda hipertansiyon hastasıyım.

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Mujgan

Selam benim eşim 2ay önce beyin kanaması geçirdi 1adet baloncuk yani anevrizma ameliyatı oldu şuan sildik baş ağrısı ve terleme oluyor tekrar bu baloncuk oluşma ihtimali nedir teşşekürler

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

dilek

iyi geceler hocam yaklaşık bir yıl önce babam anevrizma ameliyatı oldu şu an sol gözünde küçülme var ve çift gördük acaba tekrar yenilenmiş olabilir mi

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Sevda gümüşel

Slm eşim 3 sene önce anavizma ameliyatı oldu 2 tane vardı birtanesini oldu öteki duruyo bu sene baş dönmesi ve boş bakinmalari arada hafıza gidiyo doktora gitmiyo kız kardeşini de anavizmadan kaybettik ne normal mi bu şikayetleri bilgilendiriseniz sevinirim tşk ederim

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Ayşegül Mlkc

Ben 21 yaşındayım 6 yıl önce anevrizma ameliyatı oldum (açık) şu anda iyi gibiyim ama bir ay önce çok sık olmamakla beraber 3 ay içerisinde 5-6 kez uykumdan uyandıran bir baş ağrısı oldu sanki nöbet gibi geliyor çok çok şiddetli.Anevrizma olablir mi tekrardan.

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Ceylan

Benim yeni doğan oğlumda beyin anevrizma cıktı kaç yaşında ameliyat gerekli bu küçük yaşta riskli mi

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Latif

Merhaba hocam annem beyin anevrizma ameliyatı oldu yakışık 10 gün oldu. Doktor taburcu etti ama çok şiddetli baş ağrısı var. Tomografi felan çekti sıkıntı yok.. Acaba bu ağrı normal mı

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Gizem mete

Merhaba hocam 31yasindayim ortaokul son sınıfta beyin kanaması geçirdim ilk önce anlaşılmasını için müdahadele geç olmuş uzun bir operasyon dan SONRA beklicez demişler sonrasında anjiyo ikinci ameliyat derken yaklaşık 5ay hastanede yattım şimdi bir oğlum var ama çok riskli bir doğum oldu ve şu an hala bu hastalığın sıkıntılarını çekiyorum sol elimde titreme vs tekrarlamasindan çok korkuyorum sizce mumkunmu

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Melek eryaman

Selam hocam benim Annem 5 sene önce beyninde bulunduk oluştu ve anki ile 3 istenir takıldı 2yıl kontrole gitti sitentlerin iyi çalıştığını söyledi bir daha kontrule getirmeyin dedi bizde gütürmedik ve Anne mı 21 gün önce kaybettik nedeni beyindeki istenir durmuş ve beyin kanaması geçirmiş doktorun suçluluk oranı nedir neden getirmeyin dedi

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

alev genç

doktor bey ben 36 yaşındayım beynimde 4 yıldan beri 2.5 mmlik bir anevrizma vardı bu yıl kontrolde 3.5 mm lik olduğunu ve yüzde elli büyüdüğünü açık ameliyat olmam gerektiğini söyledi neden kapalı değilde açık ameliyat değil onu merak ediyorum kapalı ameliyatı önermediğini söyledi sizce ne yapmalıyım ve açık ameliyatın riski yüzde kaçtır vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkürler

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Ayşe Bozkurt

Annem iki gün önce açık beyin anevrizma ameliyatı oldu çok şiddetli baş ağrısı var ilaçlar geçirmiyor ağrıyı normal mi ne yapılmalı

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Sefa yazıcı

Hocam 70 yaşındaki annem hic bir saglık sorunu yokken beynine pıhtı atmadı sonucu kapalı müdahale edildi Marmara üniversitesi hastanesinde kaynarcada ki sol tafı felcli olarak teslim aldık 3 ay fizik tedavi sonrasında bastonla yürüyo sol kolda hafi kıpırdama var konusabiliyı hafızası iyi yüzü gözü iyi. Sormak istedigim iki sefer burnu kanadı neden acaba merak ettim hocam

OP. DR. EYÜP BAYKARA

detaylı bilgi ve muayene için 0212 867 75 00 dan randevu alınız

Yorumunuzu Yapınız